انجمن فرهنگی اجتماعی بخش خیرگو

فرصتی برای بهتر زیستن

انجمن فرهنگی اجتماعی بخش خیرگو

فرصتی برای بهتر زیستن

انجمن فرهنگی اجتماعی بخش خیرگو

تنها راه توسعه وپیشرفت بخش رشد فرهنگی و بر طرف نمودن معضلات اجتماعی می باشدودرجهت رسیدن به این هدف والا به کمک تک تک شما اهالی نیازمندیم.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مدیریت آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگی

مدیریت آسیب های اجتماعی وتوسعه فرهنگی

دهستان خیرگو

منصوب شد.

رییس جدید جمعیت هلال احمر شهرستان قیروکارزین

اندر احوالات پیشرفت یا پسرفت روستا

کلنگ زنی درمانگاه خیرساز دهستان خیرگو

بارش دومین باران پاییزی

اعداد و ارقام رنگارنگ قبوض برق و آب

کلنگ هایی که زنگ زدند

کلنگ های پی در پی مسولین و کودکانی که کماکان در حسرت پارک هستند.

وعده هایی که عملی نشدند

از گاز تا گاز

محمد رضا ایمانی نینجا کار خیرگویی

قهرمان مسابقات استانی منهای40کیلوگرم گراش شد.

جامعه بی حس-مسوولیت اجتماعی

فرشته های کار

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در دهستان خیرگو

زندگی حضرت علی(ع) و ماجرای شهادت حضرت علی(ع)

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در دهستان خیرگو

در مورد عملکرد منتخبین مردم در دروه پنجم شورا طی 4سال اینده

بیانیه ۵۰ نفر از جوانان مرکز دهستان خیرگو

برگزاری جشن نیمه شعبان در روستای چهارطاق

قطعی پی در پی آب صدای مردم را درآورد

آیا زیرساخت‌ها پاسخگوی جمعیت دهستان خیرگو و شیخ عامر است؟

نامزدپنجمین دوره انتخابات شهر و روستا در دهستان خیرگو

قهرمانی تیم کاراته بانوان چاه کور در استان

کودکان گل فروش

مدیر کانون فرهنگی هنری جواد الائمه دهستان خیرگو فعال ترین مدیر استان

افتتاح حوزه مقاومت بسیج دهستان خیرگو

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی در سومین روز از هفته کتاب مراسم تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی با حضور فرهنگیان ، فرهیختگان و مسوولین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان فارس برگزار شد.

این مراسم که به پاس قدردانی از  حامیان مطالعه و کتابخوانی در تالار همایش هتل بزرگ شیراز به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد شهرستان لامرد با داشتن بیشترین برگزیده در ترویج مطالعه و کتابخوانی ، با اقتدار بر  بالاترین سکوی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  استان فارس ایستاد.

  • پولاد کارگر

سید علی‌اصغر احمدی‌ زاده رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لامرد در گفتگو با جمعی از خبرنگاران با اشاره با گرامیداشت روز کتاب و کتاب خوانی و مقام کتابدار اظهار داشت : در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در شهرستان لامرد اقداماتی صورت گرفته است که در همین راستا کتابخانه عمومی حضرت علی‌ اکبر روستای کمالی در این هفته با حضور جمعی از مسوولین استانی و محلی افتتاح خواهد شد

  • پولاد کارگر

تاثیر ماهواره بر خانواده

سیدمجتبی حسینی نژاد | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ب.ظ

در چند سال اخیر بسیاری از رسانه های داخلی مانند تلویزیون و روزنامه سعی کرده اند مردم را نسبت به نادرست بودن و زیان آور بودن این تبلیغات و محصولات آگاه کنند اما این روند گویا همچنان ادامه دارد و نتیجه ای جز افزایش مصرف گرایی ندارد.

ابتدا چنین به نظر می آمد که پیشرفت رسانه های ماهواره ای، پدیده ای کاملا مطلوب و عاری از خطاست و برای تحقق دهکده جهانی، لازم و ضروری است. گرچه ماهواره و تکنولوژی های جدید ارتباطی، سهم به سزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی دارند اما در تجربه کوتاه و چندین ساله معلوم شده است دارای برخی آسیب ها و پیامدهای منفی نیز هست.

با شناخت به موقع این آسیب ها، می توان زمینه را برای بهره برداری هر چه بهتر از این تکنولوژی، آماده ساخت.

 بنابراین در این مطلب بر آن شدیم با زبان تصویر و عکس، شما را با برخی از آسیب ها و پیامدهای منفی ماهواره برای کودکان، جوانان و بزرگسالان، آشنا کنیم.

  • سیدمجتبی حسینی نژاد

عضویت در کانال رسمی تلگرام دهستان خیرگو

سیدمجتبی حسینی نژاد | چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ب.ظ

کانال رسمی تلگرام دهستان افتتاح شد.

در 20 آبان 94 این کانال به صورت رسمی عضوگیری اعضاء ، هم منطقه ای های عزیز را شروع کرد.

برای عضویت حتما باید آخرین نسخه (ورژن) تلگرام روی گوشی همراه خود یا سیستم داشته باشید.

  • سیدمجتبی حسینی نژاد

بوی طراوت بارش باران در فضای دهستان خیرگو

پولاد کارگر | چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ

بارش باران پاییزی از روز سه شنبه 19 آبان ماه در دهستان خیرگو شروع شده و طبق پیش بینی سازمان هواشناسی تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.بارش باران  امروز از ساعت 5صبح به مدت یک ساعت به شدت  ادامه داشت و سبب جاری شدن آب در دره ها وهمچنین خرد شدن 4 پایه برق در روستای شاوران شد. 

  • پولاد کارگر

معرفی نویسندگان دهستان خیرگو و آثارشان-حمزه خوشرو

پولاد کارگر | چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ق.ظ

  

حمزه خوشرو فرزند اسد درسال1352 شمسی در روستای تمرویه ازتوابع دهستان خیرگو دیده به جهان گشود. وی دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به پایان رساند سپس دوران دبیرستان را درشهرستان لامرد گذرانید وی درخردادماه سال1371 موفق به اخذمدرک دیپلم شدو ازمهرماه همان سال واردمرکز تربیت معلم آب باریک شد.

  • پولاد کارگر

خیر چهارطاقی جان یک بیمار سرطانی را نجات داد

پولاد کارگر | چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳ ق.ظ

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی اْلأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعًا وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النّاسَ جَمیعًا. (مائده: 32)

هر کس، فردی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان ها را کشته و هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.

دیدن رنج ودرد بیمار برای خانواده هایی که به دلیل مشکلات مالی قادر به بستری کردن بیمار خودنیستند دردناک تر ورنج آورتر از درد بیمارمی باشد .در چنین خانواده هایی درد وناامیدی بردرخانه می زند و بیماررا ضعیف تر و سرپرست خانواده را پیرتر می کند.

درد و بیماری به سراغ هر انسانی می آید و بیمار نیز برای رهایی از بیماری به سراغ طبیب ودوا خواهد رفت ،اما گاهی راه رسیدن به این طبیب بسیار طولانی است و برای پیمودن این راه طولانی نیاز به پشتیبان وحامی الزامی است.

در خانواده هایی که خود در حالت طبیعی مشکل مالی دارند مبتلا شدن یکی از اعضای خانواده به بعضی از بیماری های صعب العلاج که نیاز به بستری شدن در بیمارستان های خصوصی و داروهای گران قیمت خارجی دارد خود نوعی مرگ تدریجی برای بیمار و اعضای خانواده او هست.

صدای ناله ی مادر بیماری که شب تا صبح از شدت درد بر خود می پیچد گوش فلک را کر کرده است گویی در زمین دادرسی وجود ندارد وانسانیت از این اجتماع رخت بربسته است، چشمان گریان فرزندان معصوم که پشت درب اتاق خواب مادر تا صبح گریه می کنند فرشته ها را دست به دعا برده است.

فرزندان صبح گاهان اشک های خود را پاک می کنند تا مادرشان متوجه اشک آنها نشود وبا لبخند مصلحتی به مادرشان صبح بخیرمی گویند وسعی می کنند به او روحیه بدهند در حالی که چشمان قرمز بیمار وفرزندانش حاکی از چیز دیگری است.

نگاه دختر کوچک خانواده در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده با نگاه پدربیچاره که همه ی دار و ندارش را صرف بیماری همسرش کرده تلاقی پیدا می کند ،هرکدام در نگاهشان هزاران حرف برای گفتن دارند .

  • پولاد کارگر

معرفی نویسندگان دهستان خیرگو و آثارشان-سید حسن حسنی

پولاد کارگر | چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ق.ظ

سید حسن حسنی فرزند سید جعفر در سال 1367 در دهستان خیرگو متولد شد. دوره ابتدایی،راهنمایی ومتوسطه خود را در دهستان خیرگو گذراند. سید حسن در سال 1386در رشته علوم سیاسی ،مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز پذیرفته شد ودر سال 1390 فارغ التحصیل شد.

  • پولاد کارگر

اولین ورزشگاه سکودارشهرستان لامرد هنوز هم نفس می کشد

پولاد کارگر | جمعه, ۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ب.ظ


اولین ورزشگاه سکودار شهرستان لامرد در دهستان خیرگو ساخته شد،ورزشگاهی که تماشاگران به طور منظم برروی سکوهایش می نشستند و به تشویق تیم محبوب خود می پرداختند.
هنوز هم با غرور و حسرت از اوج فوتبال دهستان خیرگو صحبت می کنیم ،دورانی که جزیی از خاطرات شیرین تک تک ما می باشد.
دهه ی 60 ، دوران طلایی فوتبال دهستان بود و ورزشگاه سکودار دهستان زبان زده خاص و عام بود .ورزشگاهی که به همت خیرین دهستان مخصوصا زنده یاد سید شبر رضوی در دهه ی 60ساخته شدوخیلی از تیم ها دوست داشتند در این ورزشگاه بازی کنندتا تماشاگرانی که بر روی سکوها نشسته اند به تشویق آنان بپردازند.
ورزشگاهی که خیلی از پیشکسوتان دهستان با آن خاطره دارند و یادگار دوران درخشش تیم فوتبال ما در زمین خاکی و بدون سکوی شهرستان لامرد است.
  • پولاد کارگر

معرفی روستای برکه ملا(مجموعه ملایی)

عباس آشوبی | جمعه, ۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ب.ظ

برکه ملا:berke-molla

فاصله این روستا که درجنوب شرقی علامرودشت مابین دو روستای تمرویه و شرف آبادقرار دارد تا مرکز بخش22/5کیلومتر میباشد.

وجه تسمیه:برکه است که توسط شخصی معروف به ملاساخته شده و به همین دلیل این محل به برکه ملا مشهور گشته است.

قدیمی ترین مدرسه ابتدایی در این روستا واقع گردیده است.

این روستا دارای یک قبرستان و امام زاده نیز میباشدکه اموات روستای نورالدینی نیز در این روستا مدفون هستند.

  • عباس آشوبی