قبض های آبی که صاحبانش را غرق کرد/آب بی کیفیت و رقم های نجومی
رقم های نجومی قبوض آب برخی از مشترکین ، عدم کیفیت و قطعی گاها چند روزه آب مصرفی باعث نارضایتی اهالی دهستان خیرگو شده است.
پس از گذشت ۱۳۸روز از آخرین تاریخ قرائت کنتور های آب مشترکین و سپری شدن فصل گرما(اوج مصرف)،بالاخره مسوولان اداره آبفای روستایی شهرستان لامرد آستین همت را بالا زدند و اقدام به کنتور خوانی آب مشترکین نمودند و اهالی را با قبض های نجومی بهت زده کردند.
معصومه آذرگون مدیرکل دفتر بررسیهای اقتصادی و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اما در واکنش به این تغییرات میگوید: آخرین تغییراتی که در نحوه محاسبه قبوض آب اعمال شد به مهرماه سال گذشته بازمیگردد، پس از آن تغییری در قبوض آب ایجاد نشده است. درست است که افزایش قیمت قبوض آب نسبت به دورههای قبلی شاهد هستیم اما این افزایش نرخها در قبوض آب به دلیل افزایش دوره بوده نه اعمال تغییرات در نحوه محاسبه.
همیشه شاهد اعتراض عده ای از مردم بر سر قبوض آب و برق در این دهستان بوده ایم، ظاهرا این معضل و مشکل راه و چاره ای ندارد و در این باب تنها چیزی که به کار شهروندان می آید صبر جمیل است.
به هر حال شهروندی که بی اطلاع با قبض آب نجومی منزلش مواجه می شود برای آنکه از حقش دفاع کند چه باید بکند؟ اینکه پس از مراجعه و آمد و شدهای بی مورد و امروز و فرداهای بی جا اولا وقت یک شهروند را بگیریم و در آخر هم به جای آنکه راهی جلویش بگذاریم او را نا امید کنیم به نظر کار عاقلانه ای نیست.
به راستی نرخ محاسبه آب مصرفی بی کیفیت دهستان خیرگو باید با آب مصرفی با کیفیت سایر نقاط کشور یکسان باشد؟